• ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکسیناسیون تهران از گودبرداری‌های خطرناک / کمرنگ شدن پدرخواندگی در نظام ساخت و ساز پایتخت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: از سال‌های گذشته با کنترل کیفیت، جلوگیری از گود برداری‌های خطرناک افزایش یافته است.

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران د، با بیان اینکه اولویت اصلی ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، افزایش کیفیت صنعت ساخت به ویژه در مناطق فرسوده کشور است، گفت: افزایش کیفیت ساخت و ساز نیازمند یک عزم ملی در کشور است و تمامی نهادهای رسمی از جمله شهرداری‌ها و شورای شهر باید پای کار باشند تا شاید کیفیت ساخت و ساز در تهران افزایش یابد.

او یادآور شد: سازمان نظام مهندسی به تنهایی نمی‌تواند کیفیت ساخت و سازها را افزایش دهد و باید وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در این زمینه همکاری جدی‌ داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه از گذشته فعالیت‌هایی در حوزه افزایش کیفیت ساخت و سازها شروع شده است، گفت: نظام مهندسی در صنعت ساخت و ساز، استفاده از سازندگان صاحب صلاحیت و کارگران ماهر را الزامی کرده و تمامی تولید کنندگان موظف هستند از این قانون پیروی کنند.

سعیدیان بیان کرد: در صورتی که یکی از حلقه‌های ساخت و ساز وجود نداشته باشد، خود به خود کیفیت ساخت و ساز کاهش می‌یابد بنابراین باید تمامی نهادها تابع قانون باشند و از سازندگان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت استفاده کنند.

وجود پدرخوانده در حوزه ساخت و ساز!

او با اشاره به وجود پدر خواندگی در حوزه ساخت و ساز هم، گفت: متأسفانه این موضوع در بخش مهندسی کشور افزایش یافته البته نمی‌توانیم مشورت گرفتن از تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی را نادیده بگیریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: بسیاری از انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان مهم‌ترین مشاوران ما در حوزه نظام مهندسی ساختمان به شمار می‌روند بنابراین نمی‌توانیم نظرات آنها را در حوزه مهندسی کشور نادیده بگیریم.

سعیدیان گفت: البته سعی می شود نقش پدر خواندگی در حوزه نظام مهندسی ساختمان استان تهران  کمرنگ شود اما طبق قانون نظام مهندسی بحث تشکل‌ها و انجمن‌ها در این حوزه بسیار جدی است و طبق قانون باید به نظرات این بخش ارزش قائل شد.

۲۵ دیماه۹۸ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

خواندن مطلب بعدی ←

بازار مسکن آرام‌تر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *