• ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز اولین پیامک تاییدشدگان طرح اقدام ملی مسکن ارسال می‌شود

متقاضیان تایید شده طرح ملی مسکن، امروز اولین پیامک را دریافت می‌کنند و پس از طی مراحل ثبت نام باید ۳۰ تا۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را واریز کنند.

طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود که در این طرح قرار است بخش عمده‌ای از متقاضیان مسکن به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه خانه‌دار شوند.

در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم طی چند سال گذشته خانه‌دار شدن است، چرا که طبق بررسی‌های صورت گرفته از سال ۹۶ نرخ مسکن رشد بالای صد در صد داشته که همین موضوع باعث ایجاد نوسانات بسیار زیاد در حوزه ساخت و ساز شده است، به همین دلیل از شهریور سال گذشته دولت به دستور رئیس جمهور طرح اقدام ملی مسکن را کلید زد و در این طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف و بافت‌های فرسوده را مطرح کرد.

درطرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی در بافت فرسوده و مابقی در سایر اراضی پیش‌بینی شده که با مشارکت مردم احداث می‌شود و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی تنها کار نظارت بر ساخت این واحد‌ها را بر عهده دارد.

همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن منعقد کرده حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی می‌شود.

یکی از تفاوت‌هایی که بین طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر وجود دارد، آن است که در این طرح مردم سازنده اصلی مسکن هستند و دولت در آن تنها کار‌های نظارتی و پشتیبانی را انجام می‌دهد، اما در مسکن مهر دولت به عنوان سازنده حضور داشته و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات تحویل و ساخت آن شده است.

۵۸ درصد از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن پذیرفته شدند

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۸ آبان ماه در ۱۰ استان کشور آغاز شد که آخرین شهر استان تهران و شهر‌های جدید این استان بود که طبق برآورد‌های صورت گرفته در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی تمامی ۷۰ هزار سهمیه استان تهران بلافاصله تکمیل شد.

طبق اعلام وزیر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۴۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نداشتن شرایط حذف و ۵۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان پذیرفته شده‌اند که پیامک تأیید ثبت‌نام آن‌ها امروز به آن‌ها ارسال می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در طی یکی دو ماه گذشته تمامی کارشناسان وزارت راه و شهرسازی به صورت کامل اطلاعات متقاضیان را پالایش و کنترل کرده‌اند و در این زمینه ۵۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان که معادل ۱۴۰ خانوار می‌شود پذیرفته شده‌اند و بعد از دریافت پیامک می‌توانند مدارک خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ارائه کنند.

در طرح اقدام ملی مسکن اولویت برای ساخت واحد مسکونی برای کسانی است که زمین در اختیار دارند، اما توان ساخت این واحد‌ها را ندارند به همین دلیل دولت برای این افراد تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته است.

→ خواندن مطلب قبلی

بازار مسکن آرام‌تر شد

خواندن مطلب بعدی ←

سقف وافل چیست؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *